Учебната ни програма е изцяло авторска и е разделена спрямо възрастта и интересите на учениците.
Първо ниво 4 г.
Първо ниво 5-6г.
Първо ниво 7-8г.
Всеки курс е с продължителност от 7 до 12 урока.
Изберете ниво, за да видите учебния план.
Урок | Тема | Описание |
---|---|---|
1 | Броене до 10 / Аритметика | В първото занятие от курса, децата трябва да свържат точки, които оформят ракета! След това всеки персонализира своята ракета, като я оцвети, добави флаг или друг отличителен знак! После трябва да натоварят роботи на ракетите и да ги изпратят на мисия на Марс! |
2 | Игра с чудовище / Броене до 10 /упражнение/ Аритметика | Децата, с помощта на стандартно зарче, рисуват странно чудовище, според картинките, които му се падат! На случаен принцип, чудовището има различни глава, тяло, уста, нос, ръце и крака! След това играят игра със зарче, на което има цифри. С помощта на кубчета всяко дете преброява колко хвърляния на зарчето са му необходими, за да стигне до края! |
3 | Броене до 20 / Аритметика | На това занятие научават нови числа! Създават математическа гъсеница, която им помага в броенето. След това, децата трябва да преброят различни картинки свързани с пчелите и пирати, да залепят правилното число на всяка картинка и да открият скритата история в картинките. |
4 | Числа до 20 /упражнение/ Аритметика | В този урок децата са готвачи! Трябва да следват “рецепта” и да преброят колко броя от различните зеленчуци трябва да се сложи в нашата “математическа” салата! В действителност обаче хората обичат салатата си по различни начини и всички трябва да използваме крокодила за сравняване на числа, за да приготвим салата с повече броколи и по-малко лук например. |
5 | Триъгълници и и четириъгълници / Танграми / Геометрия | Учениците се запознават с триъгълниците и с различни четириъгълници. Откриват ги в света около нас и сортират частите на танграмите. След това ги използват, за да създадат фигури с тяхна помощ. |
6 | Триъгълници и четириъгълници - преговор, кръг и овал / Геометрия | Запознават се с имената на известни четириъгълници и научават две нови геометрични фигури. Създават облачни фигури и играят геометрично бинго. |
7 | Куб, пирамида и паралелепипед / Геометрични фигури със сламки / Геометрия | В този урок продължават работата с геометрични фигури. Комбинират триъгълниците, квадратите и правоъгълниците, като им помагат да прераснат в тяхните 3D варианти. |
8 | Легомер / Измерване и лабиринт / Геометрия | В това занятие учениците се учат да измерват. Всяко дете изработва собствен легомер, като го оцветява, следвайки правило, което само измисля. Накрая преминава през лабиринт, като брои лего стъпките и отбелязва посоката. |
9 | Групиране / Приложна математика | Децата групират лего блокчета. Това е въведение към множествата и се запознават с операцията сечение. |
10 | Преброй, добави, премахни / Обобщение / Аритметика | Учениците трябва да броят животни, тръгнали на училище! Запознават се с това какво изразяват емотиконите! Добавят и премахват, за да изравнят щастливите с останалите. |
11 | Геометрични фигури / Обобщение / Геометрия | На занятието се преговарят всички изучени геометрични фигури. Играят игри със зарче - в началото формите игрят себе си, а в края на часа се се скрили или “дегизирали” като други предмети с тяхната форма. |
12 | Танграмен календар / Обобщение / Аритметика и Геометрия | Учениците работят с календар. Проверяваме рождената ни дата дали е преди или след някоя друга дата. Накрая всяко дете създава свой танграмен календар. |
*„Академия Сметало“ си запазва правото да променя реда или тематиката на занятията.
Урок | Тема | Описание |
---|---|---|
1 | Броене до 5 / Аритметика | Децата се запознават с цифрите. Изрязват с ножички семейство мечета, номерират ги и упражняват връзката между словесната и визуална интерпретация на тези цифри. Количественото измерение ще бъде представено чрез построяване на LEGO животно и определяне на количеството части от различен вид, нужни за него. |
2 | Броене до 5 /упражнение/ Аритметика | Децата влизат в ролята на търсачи на съкровище. Търсят скритите в стаята цифри, които ги отвеждат право до съкровището. Всеки отбор има на разположение карта, която ги напътства в играта. След това спасяват сандъчето от лошите пирати, като използват зарче и броене. |
3 | Триъгълник / Геометрия | Децата се запознават с геометричните фигури. Изработват различни по вид триъгълници с помощта на пластелин и кубчета. |
4 | Квадрат и правоъгълник / Геометрия | Децата се запознават с нови геометрични фигури. Намират приликите и разликите между тях и продължават цветни редици, образувани от тях. Допълнително развиват визуалното разграничаване като построяват свои фигури чрез плътно долепване на кубчета. |
5 | Ромб и успоредник / Танграми / Геометрия | На този урок се продължава темата с геометричните фигури и как изглеждат две по-трудни фигури. Използват танграми и експериментират с възможните комбинации на фигурите, като правим различни животни. |
6 | Броене до 10 / Аритметика | В това занятие научават нови цифри! Децата трябва да кръстят своя приятел далматинеца и да му нарисуват броя петна, според годинки, които е навършил! |
7 | Броене до 10 / упражнение | Учениците упражняват броене в този урок! Всяко дете трябва да събере достатъчно животни за своя зоопарк, използвайки кубчета като разменна монета! А накрая се появява и животно, което ни помогна да сравняваме вече изучените цифри и числа. |
8 | Кръг / Геометрия | Децата се запознават още нови геометрични фигури. Изработват си карти с различни цветове кръгове и след това играят с тях. |
9 | Групиране / Приложна математика | Децата групират кубчета по различни критерии - откриват връзки, скрити в техните форма, цвят и брой. |
10 | Лабиринти / броене до 10 / Обобщение / Аритметика | Говорим с учениците за лабиринти и как да намерим правилния път! В началото построим свой лабиринт от сламки, а след това преминаваме през вече построени лабиринти, като събрахме изгубените части. Говорим си как можем да излезем от по-голяма част от лабиринтите - като използваме правилото на лявата или дясната ръка! |
11 | Геометрична галактика / Обобщение / Геометрия | В този урок децата упражняват знанията си за всички изучени до момента геометрични форми, като построяват собствена геометрична галактика. |
12 | Космическо приключение / Обобщение | Учениците помагат на нашия герой извънземното E.T. да стигне до летящата си чиния, за да се прибере вкъщи, като използваха знанията си за числата. Оказва се, че корабът му е повреден и добре, че сме учим за геометричните фигури и така да успеем с ремонта му. |
*„Академия Сметало“ си запазва правото да променя реда или тематиката на занятията.
Урок | Тема | Описание |
---|---|---|
1 | Математически град / Броене до 20, четни и нечетни числа / Аритметика | Учениците се забавляват в нашия математически град. Играят на математически баскетбол в парка, Поставят номера на блокове и къщи. Научават за четните и нечетните числа и с тяхна помощ номерират сградите на една улица. Накрая с помощта на кубчета построяват математически блокове. |
2 | Събиране на числата до 10 / Аритметика | В този урок учениците са в света на математическото приятелство. С помощта на кубчета, децата съставят числови връзки и уравнения, а също и числови влакове. Запознават се с най-добрия приятел на математиката - действието събиране, като преминават и през лабиринт на сборовете. |
3 | Изваждане на числата до 10 / Аритметика | Децата на това занятие са в увеселителния парк на “Сметало” и се запознават с действие изваждане. С помощта на зарче и кубчета учениците строят скоростни кули и се състезават, а също и правят математическо почистване. Играят математически боулинг с помощта на действие изваждане и се предизвикват с лего карти. |
4 | Геометрични фигури / Танграми / Геометрия | Децата посещават страната на геометричните фигури, като ги построяват с помощта на сламки. Правят свое геометрично изкуство и накрая играят с китайските танграми. |
5 | Измерване/ Отсечка / Геометрия | В този урок учениците са математически изследователи. Запознават се с измерването и различните мерни единици. Имат задачи за измерване на дължината на различни предмети и се запознават с геометричната фигура - отсечка. Също така са изследователи-помощници в лабораторията на “Сметало”, като задачата им е да измерят колко милилитра вода съдържат отделните колбички. |
6 | Време / Час / Приложна математика | Децата се запознават с дните от седмицата, месеците. Научават се да се ориентират в календара и отделните му дни. Учениците се запознават и с видовете часовници, а също и с часа и минутите. В края на урока имат важна мисия да следят за излитането и кацането в точното време, на изработени от тях самолети. |
7 | Лабиринти / Приложна математика | В този урок с децата си говорим за лабиринти и трябва да намерим правилния път! Говорим си как можем да излезем от по-голяма част от лабиринтите - като използваме правилото на лявата или дясната ръка! Всяко дете си изработва лабиринт “Облачно с кюфтета”. А накрая излизаме от лабиринти на четните и нечетните числа. |
8 | Закономерности / Приложна математика | Учениците се запознават с геометричната фигура кръг и пътешестват в “Царството на кръговете”. След това се запознават със закономерността и правилата за подреждане на различни форми и геометрични фигури. Накрая правят своя “Сметало” шапка, в която сами измислят закономерност. |
9 | Симетрия / Приложна математика | Децата разбират какво е симетрията и влязат в ролята на инспектори по Симетрията. Запознават се с това какво означава ос на симетрията и заедно откриваме симетрията навсякъде около нас, дори и в природата. |
10 | Събиране и изваждане до 20, сравняване на числа, сортиране / Аритметика / Обобщение | В това занятие децата упражняват събиране и изваждане. Също така научиват за знаците “по-голямо”, “по-малко” и “равно” и ги използват успешно с кубчета и сламки. А накрая се подреждат (сортират) по метода на мехурчето. |
11 | Дву и триизмерни фигури / Обобщение / Геометрия | В занятието учениците си припомнят за досега изучените геометрични фигури чрез игри и много забавления. Една от задачите на учениците е да наредят геометричното судоку, а след това играят игра, която изисква много бързина и концентрация - Геометричен въпросник. Разглеждаме и тримерните фигури - куб и пирамида, като учениците ги построиха с помощта на сламки. |
12 | Аритметика и Геометрия / Обобщение | Учениците приложиха знанията си в собствен ресторант. Първо създават лого с помощта на геометричните фигури, сервират обяд на волейболния отбор, използвайки аритметика и накрая решават главоблъсканици и определят времето за тренировки на спортистите. |
*„Академия Сметало“ си запазва правото да променя реда или тематиката на занятията.